הפלגה ליוון של בוגרי בן גלים

מסע 1000 המיילים – הפלגת הקיץ של בוגרי בן גלים

הוסטל בן גלים הינו בית מאוד מיוחד. זוהי מסגרת שיקומית לנוער במצוקה אשר הורחק מהבית בצו בית משפט. תהליך השיקום בבן גלים מבוסס על שייט וים ובמרכזו יאכטה אותה הנערים מתפעלים. מטרת הפרויקט היא שילוב מלא של הנערים בקהילה לאחר תהליך שיקומי ארוך ומשמעותי והכשרה ימית.

בכל קיץ צוות הבוגרים של נערי בן גלים יוצאים להפלגת חו"ל ארוכה. בדרך כלל לקפריסין ולעיתים  להפלגות רחוקות ומאתגרות יותר, תלוי ברמת התפקוד של הנערים והתקציבים שאנו מצליחים לגייס לטובת העניין.

הפלגה זו היא אחד מרגעי השיא בתהליך השיקומי של הנערים ואולי בחייהם בכלל. לתפקד בהפלגה ממושכת, עם לגים ארוכים בים פתוח, כאשר צריך לתפעל את היאכטה בכל התחומים – שייט ושגרת חיים, לתפקד בצוות ולהיות יחד, נערים ומדריכים ללא הפסקה וללא הפוגה במשך יותר משבוע. זהו אתגר כלל לא פשוט לנערים וחוויה מאוד משמעותית בדרך למוכנות לחיים עצמאיים בקהילה. לחלקם זו אף הזדמנות ראשונה ואולי יחידה לתקופה זו בחייהם, להיות בחו"ל.

ההפלגות יוצאות כמובן על יאכטה מרינה אותה הנערים מכירים היטב. בכל שנה מתעורר ספק האם נצליח לגייס את המשאבים הכלכליים הנדרשים לקיום ההפלגה. השנה, הרבה בזכותכם, בזכות חברי המועדון וערב ההתרמה, אנו מסוגלים להוציא פרויקט מיוחד שעדיין לא התקיים בהוסטל. יעד ההפלגה השנה הוא כרתים ומסלול ההפלגה יעבור בקפריסין ורודוס. מסע שאורכו הלוך וחזור הוא 1000 מייל!

הפלגה זו מיוחדת בגלל מרחק ההפלגה ומשך הזמן שנשהה בהפלגה בים פתוח בדרך ליוון. בדרך אנו עשויים גם להיתקל במזג אוויר קשה המצריך תפקוד מקצועי מאוד על היאכטה.  הניתוק הארוך, התפקוד הנדרש והחיים המשותפים על היאכטה לאורך ההפלגה הם האתגר האמיתי עבור הנערים אשר חיים ומפליגים יחד כל השנה.

חוויות וסיפורים על ההרפתקה, נספר כשנחזור….

sail

הישארו מעודכנים

קבלו ישירות למייל את כל העדכונים, החדשות והידע המקצועי
ביותר מהמומחים לשייט של Blue Wave Tashoot

    אני מאשר/ת קבלת עדכונים והודעות

    דילוג לתוכן