קורס סקיפרים, איפה ללמוד?

בחירת מקום ללמוד להיות סקיפר

מאמר זה נועד לפרוס בפניכם את כל האופציות העומדות לרשותכם בבחירת בית ספר לשייט כשהמטרה היא ללמוד ולהצליח להוציא רישיון משיט 30 לאחר קורס סקיפרים תוך הנאה מקסימלית ומקצועיות מירבית. כמובן שאנחנו מלמדים קורס סקיפרים או בשמו הנוסף, קורס משיטי יאכטות וטבעי שנתגאה בכך שאנו מוכרים את המוצר הטוב ביותר, אך ננסה להיות אובייקטיבים ככל האפשר.

 

ולענייננו, איך בוחרים בית ספר לשייט עם כל כך הרבה אפשרויות בחוץ ? או קודם לכן, למה צריך רישיון סקיפר?

שייט על יאכטה ליוון - קורס סקיפרים במועדון יאכטות ובית ספר לשייט בלו ווייבכיום רישיון שייט ליאכטה או רישיון סקיפר תופס תאוצה רבה בארץ ובעולם עד כדי כך שיש מצוקה עולמית למקומות עגינה. פעם ספורט זה היה שייך רק לעשירים עם הרבה זמן פנוי, כיום ישנן כל כך הרבה אפשרויות לשכור יאכטה בעולם במחיר של יציאה לחופשה בבית מלון.

גם ההצטרפות למועדון שייט היא קלה וחברות במועדון היא במחירים סבירים בהחלט.

כל אלו מאפשרים לחתך הרבה יותר רחב של אנשים להפליג. ספורט השייט פונה בעצם לכל גיל, מילדים ועד קשישים, תמיד אפשר להפליג וליהנות, לגלות מקומות חדשים, להתמקצע, וסתם להפליג וליהנות מהטבע ומהחברה.

ברחבי הארץ פזורים מספר בתי ספר לשייט וכיום בכל מרינה יש לפחות בית ספר אחד. רוב בתי הספר טובים ורמת המדריכים גבוהה, החומר הנלמד מועבר בצורה ברורה וספרי הלימוד כתובים בצורה ברורה.

רוב בתי הספר מכינים את התלמיד לקבל רישיון סקיפר אך לא מעבר והרבה תלמידים מסיימים את הקורס בהצלחה אך מרגישים שחסר להם עוד הרבה ידע מעשי בתפעול יאכטה ואינם מרגישים בטוחים לצאת לים עם משפחתם ובצדק. הסיבה לצמצום שעות השייט והתרגול המעשי היא כלכלית. שעות הפלגה הן יקרות כיוון שכוללות כלי שייט ומדריך על מספר מצומצם מאוד של אנשים. מנסיוננו החלק החסר ביותר לתלמיד בקורס סקיפרים הוא מפרשנות, מפרשנות ועוד מפרשנות.
לכן חשוב מאוד לברר כמה שעות ים ניתנות במהלך הקורס, חשוב להדגיש שנפח השעות בקורס המעשי חשוב מאוד.

בבחירת בית הספר חשוב להגיע למקום, לפגוש גם מדריכים ובעיקר להרגיש את האווירה בבית הספר וההרגשה האם אתם מתחברים למקום ולמה שהוא משדר או לא. כמובן שמיקום ודרכי גישה הם דבר שחשוב לבדוק, כגון מרחק, פקקים ובעיות חניה.

בעידן של היום ובמיוחד בעידן הקורונה, לימוד החלק העיוני – חשוב שגם יהיה מרחוק עם זמינות מקסימלית והתאמה לשעות שלכם.  בדקו אם בית הספר מציע לכם קורס תיאורטי מלא מרחוק בשעות גמישות או שתהיו מחויבים להגיע לכיתות אחת לשבוע.

הרבה בתי ספר מתפארים בכך שהם ותיקים שלפעמים זהו בהחלט יתרון ולפעמים חיסרון בגלל השחיקה, בתי ספר חדשים מספקים רוח חדשה וקלילה עם הרבה התלהבות והשקעה גדולה יותר בכל תלמיד.
חשוב לבדוק את ניסיונם של המדריכים בהפלגה עם מפרשים, במיוחד בחלק המעשי שהוא החשוב ביותר בקורס סקיפרים.

בדקו גם את כמות היאכטות ואת המצב שלהן.   זכרו שתרצו להמשיך ולהפליג על היאכטות אותן הכרתם במהלך הקורס ובכך לצבור עוד שעות שייט בהיותכם סקיפרים.  האם מועדון יאכטות של 2-4 יאכטות מציע לכם את האופציה הכי טובה?  חפשו מועדון עם כלי שייט רבים ככל שניתן על מנת שתהיה לכם זמינות מקסימלית להזמנת יאכטה להפלגה כשתרצו להזמין אתכם חברים ומשפחה.   בדקו אם למועדון יש מגוון כלי שייט באורכים שונים והאם יש גם קטאמרנים.   ככל שתתמקצעו לאורך זמן ברזי השייט, כך תרצו להפליג ביאכטות עם אורך פיט גדול יותר ואולי אף להתנסות בהפלגה בקטאמרן.

בדקו האם בבית הספר בו אתם הולכים ללמוד יש עגינות שונות (עגינת alongside לשני הצדדים, עגינה ים תיכונית, עגינת ירכתיים עם חבל mooring או עגינה לאורך אצבע רציף).   אם בבית הספר בו אתם הולכים ללמוד יש מגוון עגינות לכלי השייט שלהם, מובטח לכם תוך כדי הלימודים ולאחר מכן בהצטרפות למועדון שתתנסו בכך ותגיעו להפלגות חו״ל מוכנים יותר.

 

קורס סקיפרים מחיר

המחיר חשוב מאוד, בתי ספר רבים עובדים בשיטת "מצליח", זורקים מחיר גבוה ואם הלקוח מתווכח אז יורדים, לכן אינם מפרסמים מחירים, בסופו של דבר קורה שבכיתה אחת יושבים מספר תלמידים וכל אחד שילם מחיר אחר לחלוטין, כמובן שישראלים אוהבים לשאול כמה כל אחד שילם והדבר מתגלה וכמובן שישראלים לא אוהבים לצאת "פראיירים" .

בנוסף הפרסומים לא תמיד תואמים את המציאות במה שאתם מקבלים בפועל במהלך הקורס. בתי ספר רבים מפרסמים שעות הפלגה רבות ובפועל השעות האלו הן בתוספת תשלום. מומלץ מאוד לבדוק את האותיות הקטנות, בדיוק מה אתם מקבלים. יתכן ותמצאו שהן נמוכות בהרבה ממה שפורסם ובסוף שעות ההפלגה הן הכיף האמיתי ומה שחשוב.   בדקו מה קורה אם אתם לא עוברים את המעשי.  האם תצטרכו להוסיף כסף וכמה.

 

היום שאחרי הקורס – בחירת מועדון שייט:

לאחר הוצאת רישיון סקיפר רוב הבוגרים מצטרפים כחברי מועדון וממשיכים להפליג על יאכטות המועדון באופן עצמאי עם חברים ומשפחה וכאן מתחיל הכיף האמיתי. בנוסף מצטרפים להפלגות חו"ל של המועדון שזה החוויה המדהימה ביותר בעולם היאכטות והשייט.

לרוב תרצו להישאר כחברי מועדון באותו מקום בו למדתם להיות סקיפרים. כי אתם כבר מכירים את הצוות, היאכטות והכל יותר נוח. לכן בבחירת בית הספר חשוב לקחת בחשבון את המשך הדרך כחברי מועדון והפלגות חו"ל. תרצו מועדון עם יאכטות איכותיות שיאפשרו לכם הפלגות מפנקות, מספיק הפלגות חו"ל והרפתקאות מגוונות להמשך הדרך.

ישנם בתי ספר הטוענים שהם מקבלים למועדון רק את הבוגרים אשר סיימו קורס סקיפרים מטעמם, כמובן שדבר זה אינו נכון, זהו רק אמצעי לחץ על המתלבט לבחור ללמוד באותו בית ספר, כל המועדונים הגדולים בלא יוצא מן הכלל יקבלו כל סקיפר בזרועות פתוחות.

ישנם בתי ספר המתהדרים בכל מיני הסמכות ותעודות עם שמות בינלאומיים ומבטיחים כי לאורך הדרך תקבלו מס׳ תעודות.

חשוב לנו להסביר כי תעודת השייט שתופסת בארץ ובחו״ל היא רשיון משיט 30.  אין צורך לעשות הסמכות נוספות ולמעשה מה שחשוב הוא לאחר קבלת הרשיון, לצבור נסיון בהפלגה במועדון.

יש לזכור שחשוב לבחור מועדון שייט שמציע מספר מסלולים רב הכולל הפלגות לימודיות ,הפלגות פתוחות והפלגות פרטיות וכן יש לו מספר מסלולים עם טווחי מחירים שונים.

מה הטעם להצטרף לבית ספר לשייט שבו האפשרות היחידה היא לשלם דמי חברות שנתיים גבוהים, אם אין ביכולתכם להשיג זאת.

 

אז נשאר לכם רק להחליט ולבוא להפליג! נשמח לפגוש אתכם על כוס בירה בסיפון.

 

שיהיה בהצלחה, בעיקר בכיף ושנתראה בים,

צוות מועדון שייט BLUE WAVE TASHOOT

sail

הישארו מעודכנים

קבלו ישירות למייל את כל העדכונים, החדשות והידע המקצועי
ביותר מהמומחים לשייט של Blue Wave Tashoot

    אני מאשר/ת קבלת עדכונים והודעות

    דילוג לתוכן